Kalandra Fel! Május 11-én kerekasztal beszélgetést tartottunk a Digital- Media Hungary Konferencián: ‘A sebezhetőség felvállalása és a motiv...
Kalandra Fel!
Május 11-én kerekasztal beszélgetést tartottunk a Digital- Media Hungary Konferencián:
‘A sebezhetőség felvállalása és a motiválatlanság keserű gödreiről.’
Beszélgetőtársaink voltak:
Gábor Éva – BMW group HR Marketing – szakértője
Gazsi Zoltán – Az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója
Gazsi Zoltán Bátorságok Könyve cikke itt és itt
Illés Gabriella – producer, Tulipántündér produkció tulajdonosa
Illés Gabriella Bátorságok könyve cikke itt.
Egy influenszer, aki hozzá tud szólni a témához, de nem a vállalati szférában mozog:
Balázs Andrea– színésznő, influemszer
Balázs Andrea Bátorságok könyve cikke itt.
Büszkék vagyunk rá, hogy sikerült egy ilyen bátor, őszinte és motiváló csapatot összehoznunk, és 45 perc alatt sikerült megtalálni a kapcsolódási pontokat a művészet és a vállalati kultúra között.
Két napot tölthettünk el a konferencián Siófokon a Hotel Azúrban. Köszönjük a lehetőséget Csermely Ákosnak, hogy ezzel az izgalmas témával bízott meg minket, és a beszélgetőtársainknak, hogy inspirálták a jelenlévőket és minket is!
Velünk készült interjú a Digital-Media Hungary oldalán:
Te mikor voltál bátor? Hogyan tudsz kiállni saját magadért vagy másokért? Mikor léptél ki a komfortzónádból? Milyen meghatározó döntést hoztál, ami megváltoztatta az életedet? – teszi fel a kérdéseket Mészáros Piroska és Gerlits Réka ismert, civil vagy az üzleti életből érkező interjúalanyaiknak. A válaszokból született írásokból született a Bátorságok Könyve online művészeti magazin. Célja inspirálni és bátorságot adni, legyen szó a hétköznapokról vagy céges, munkahelyi helyzetről. A magazin születéséről, beszélgettem a szerzőkkel, akik – többek között – azt is elárulták, hogy a “történetnek” nincs vége. Sőt, tarsolyukban rengeteg bátor ötlet lapul még.
Miért éppen Bátorságok Könyve lett az online művészet magazin címe?
Gerlits Réka: Személyes ihletésű a válasz. Ez a mi kapcsolatunkból született Piroskával. Nagyon régóta kollégák és barátnők vagyunk. Egyszer egy kávézóban beszélgettünk arról, hogy meg kéne lépnem egy fontos lépést az életemben; hogy ne csak színésznő legyek. Más utak is érdekeltek, de azt érzem, hogy nem vagyok hozzá elég bátor, hogy megtegyem az első lépést. Piroska karácsonyra adott nekem egy hatalmas nagy könyvet, ami nem fér fel a könyvespolcra. Ez gyakorlatilag egy emlékkönyv, amire rá volt írva, hogy Bátorságok Könyve. Letámasztottam az ágyam mellé és hónapokig gondolkoztam hogy mit tudnék beleírni; Mi az a bátorság? Mi az én bátorságom? Mivel tudnám megtölteni ezt a füzetet? És annyit gondolkoztam, hogy rájöttem, nagyon sokszor voltam bátor. Felhívtam Piroskát, hogy “Nem csinálunk egy blogot a mi bátorságunkról?” Neki volt végül az ötlete, hogy mi lenne, ha erről megkérdeznénk másokat is.
Mészáros Piroska: Úgy éreztük, ezzel globálisabban kéne foglalkozni, mivel akkor derült ki a számunkra, hogy a bátorság egy nagyon sokoldalú dolog. Egyébként nem mindig vagyunk elégedettek ezzel a bátorság szóval, mert ez igazából egy sokkal szexibb szó annál, mint ahogyan elsőre hangzik.. Nagyon sokan a bátorságról a hőstettekre asszociálnak, pedig ez közel sem igaz. Nem csak ahhoz kell bátorság, hogy valaki bemenjen egy égő házba és kimentsen valakit. Itt arról a bátorságról is szó van, amit nap mint nap megélünk, például amikor kiállunk magunkért egy magánéleti vagy szakmai szituációban. Missziók, hogy valahogy az emberekben azt tudatosítsuk, vagy elhitessük, hogy a mindennapokban is tudunk bátran viselkedni. Aktívak vagyunk a közösségi médiában, ismert és civil emberek meséli el a történeteiket, nem beszélve a cégekről. Ha már a digitalhungary.hu-t érdekelte a mi történetünk, akkor elárulhatjuk, hogy céges vonalon is nagy reklámértéke is van a bátorságnak. Sok vállalatnak vonzó lehet, ha az ő produktumára, az ő termékére úgy reflektálnak, mint ami bátorít.
Mi az, amire szeretnétek felhívni a figyelmet a cégek, multik világában a Bátorságok Könyvén keresztül?
Gerlits Réka: Ahogy a magánéletben, úgy a céges világban is nagyon fontos erősíteni az önreflexivitást. Előkerülnek olyan kérdések, mint például “Milyen akadályokat sikerült megugranom a munkámban?” “Miket tettem ezért a cégért?”, vagy “Miket tettem az életemben ezért a karrierért?”, vagy “Kik bátorítottak és én kiket tudtam inspirálni a munkában?” Nekem a könyv egy erős inspiráció volt arra, hogy megválaszoljam magamnak, miket is csináltam az életemben.
Mészáros Piroska: Ezért hoztuk létre a kifejezetten cégek számára elérhető csomagjainkat is, melynek célja, hogy levegye a terhet a HR válláról. Történeteink közösségépítők, erősítik a mukatársakban az összetartást, a büszkeséget, és olyan élményekről szólnak, ami hangsúlyozza, miért jó és előremutató az adott munkahelyen dolgozni. Olyan interjúsorozatokat szeretnénk készíteni, mint ami a kampányainknál látható a Bátorságok Könyvében. Mivel céges rendezvényekre is szeretnénk menni, ezért ott lehet ez a vendég egy a cégnek a dolgozója, a vezetője, vagy bárki akit a cég szeretne és a saját történetét osztja meg. Másik fontos missziónk, hogy storytelling workshopot szeretnénk tartani.
Gerlits Réka: Olyan együttműködésekben gondolkodunk elsősorban, ami nem a támogatásokra épül, már most olyan nívós együttműködéseink vannak, kampányszerűen, vagy állandó szinten, mind szervezetekkel és cégekkel. Úgymint az Eszkuláp Állatvédő Egyesület, HungarianHub, Ördögkatlan Fesztivál, Art is Business, Csokonai Nonprofit Kft., Felelős Szülők Iskolája. Jelenleg vállalatokat keresünk, ahol a kulturális projektjeinkkel élményt tudunk adni és amitől fellendül a cégek belső kommunikációja és sokkal jobb lesz. A telekom cégcsoportnál októberben tartunk workshopot. Egyébként a Piroska által említett storytellinget nagyon sokan szeretik alkalmazni és a cégek belsőkommunikációjában most alakulnak azok az online felületek, amin ezek terjednek. A céges dolgozóknak fontos, hogy ebben a covid és a háború okozta bizonytalanságban legyen kommunikációjuk a vezetőséggel és egymással. Ezek a történetek pedig ezt fejlesztik. Ugyanakkor az önreflexivitás által ki tudják fejezni magukat, és ennek következtében olyan visszajelzéseket kaphatnak a kollégáktól, hogy megvan a megbecsült helyük a cégen belül. Szerintem nagyon fontos, hogy a céges szféra és a művészet közeledjen egymáshoz, és a vállalati kultúra átvegye mindazt, amit hasznosítani tud, és ugyanez igaz fordítva is.
Csata Orsolya teljes cikkét ITT olvashatjátok.
Május 11-én kerekasztal beszélgetést tartottunk a Digital- Media Hungary Konferencián:
‘A sebezhetőség felvállalása és a motiválatlanság keserű gödreiről.’
Beszélgetőtársaink voltak:
Gábor Éva – BMW group HR Marketing – szakértője
Gazsi Zoltán – Az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója
Gazsi Zoltán Bátorságok Könyve cikke itt és itt
Illés Gabriella – producer, Tulipántündér produkció tulajdonosa
Illés Gabriella Bátorságok könyve cikke itt.
Egy influenszer, aki hozzá tud szólni a témához, de nem a vállalati szférában mozog:
Balázs Andrea– színésznő, influemszer
Balázs Andrea Bátorságok könyve cikke itt.
Büszkék vagyunk rá, hogy sikerült egy ilyen bátor, őszinte és motiváló csapatot összehoznunk, és 45 perc alatt sikerült megtalálni a kapcsolódási pontokat a művészet és a vállalati kultúra között.
Két napot tölthettünk el a konferencián Siófokon a Hotel Azúrban. Köszönjük a lehetőséget Csermely Ákosnak, hogy ezzel az izgalmas témával bízott meg minket, és a beszélgetőtársainknak, hogy inspirálták a jelenlévőket és minket is!
Velünk készült interjú a Digital-Media Hungary oldalán:
Te mikor voltál bátor? Hogyan tudsz kiállni saját magadért vagy másokért? Mikor léptél ki a komfortzónádból? Milyen meghatározó döntést hoztál, ami megváltoztatta az életedet? – teszi fel a kérdéseket Mészáros Piroska és Gerlits Réka ismert, civil vagy az üzleti életből érkező interjúalanyaiknak. A válaszokból született írásokból született a Bátorságok Könyve online művészeti magazin. Célja inspirálni és bátorságot adni, legyen szó a hétköznapokról vagy céges, munkahelyi helyzetről. A magazin születéséről, beszélgettem a szerzőkkel, akik – többek között – azt is elárulták, hogy a “történetnek” nincs vége. Sőt, tarsolyukban rengeteg bátor ötlet lapul még.
Miért éppen Bátorságok Könyve lett az online művészet magazin címe?
Gerlits Réka: Személyes ihletésű a válasz. Ez a mi kapcsolatunkból született Piroskával. Nagyon régóta kollégák és barátnők vagyunk. Egyszer egy kávézóban beszélgettünk arról, hogy meg kéne lépnem egy fontos lépést az életemben; hogy ne csak színésznő legyek. Más utak is érdekeltek, de azt érzem, hogy nem vagyok hozzá elég bátor, hogy megtegyem az első lépést. Piroska karácsonyra adott nekem egy hatalmas nagy könyvet, ami nem fér fel a könyvespolcra. Ez gyakorlatilag egy emlékkönyv, amire rá volt írva, hogy Bátorságok Könyve. Letámasztottam az ágyam mellé és hónapokig gondolkoztam hogy mit tudnék beleírni; Mi az a bátorság? Mi az én bátorságom? Mivel tudnám megtölteni ezt a füzetet? És annyit gondolkoztam, hogy rájöttem, nagyon sokszor voltam bátor. Felhívtam Piroskát, hogy “Nem csinálunk egy blogot a mi bátorságunkról?” Neki volt végül az ötlete, hogy mi lenne, ha erről megkérdeznénk másokat is.
Mészáros Piroska: Úgy éreztük, ezzel globálisabban kéne foglalkozni, mivel akkor derült ki a számunkra, hogy a bátorság egy nagyon sokoldalú dolog. Egyébként nem mindig vagyunk elégedettek ezzel a bátorság szóval, mert ez igazából egy sokkal szexibb szó annál, mint ahogyan elsőre hangzik.. Nagyon sokan a bátorságról a hőstettekre asszociálnak, pedig ez közel sem igaz. Nem csak ahhoz kell bátorság, hogy valaki bemenjen egy égő házba és kimentsen valakit. Itt arról a bátorságról is szó van, amit nap mint nap megélünk, például amikor kiállunk magunkért egy magánéleti vagy szakmai szituációban. Missziók, hogy valahogy az emberekben azt tudatosítsuk, vagy elhitessük, hogy a mindennapokban is tudunk bátran viselkedni. Aktívak vagyunk a közösségi médiában, ismert és civil emberek meséli el a történeteiket, nem beszélve a cégekről. Ha már a digitalhungary.hu-t érdekelte a mi történetünk, akkor elárulhatjuk, hogy céges vonalon is nagy reklámértéke is van a bátorságnak. Sok vállalatnak vonzó lehet, ha az ő produktumára, az ő termékére úgy reflektálnak, mint ami bátorít.
Mi az, amire szeretnétek felhívni a figyelmet a cégek, multik világában a Bátorságok Könyvén keresztül?
Gerlits Réka: Ahogy a magánéletben, úgy a céges világban is nagyon fontos erősíteni az önreflexivitást. Előkerülnek olyan kérdések, mint például “Milyen akadályokat sikerült megugranom a munkámban?” “Miket tettem ezért a cégért?”, vagy “Miket tettem az életemben ezért a karrierért?”, vagy “Kik bátorítottak és én kiket tudtam inspirálni a munkában?” Nekem a könyv egy erős inspiráció volt arra, hogy megválaszoljam magamnak, miket is csináltam az életemben.
Mészáros Piroska: Ezért hoztuk létre a kifejezetten cégek számára elérhető csomagjainkat is, melynek célja, hogy levegye a terhet a HR válláról. Történeteink közösségépítők, erősítik a mukatársakban az összetartást, a büszkeséget, és olyan élményekről szólnak, ami hangsúlyozza, miért jó és előremutató az adott munkahelyen dolgozni. Olyan interjúsorozatokat szeretnénk készíteni, mint ami a kampányainknál látható a Bátorságok Könyvében. Mivel céges rendezvényekre is szeretnénk menni, ezért ott lehet ez a vendég egy a cégnek a dolgozója, a vezetője, vagy bárki akit a cég szeretne és a saját történetét osztja meg. Másik fontos missziónk, hogy storytelling workshopot szeretnénk tartani.
Gerlits Réka: Olyan együttműködésekben gondolkodunk elsősorban, ami nem a támogatásokra épül, már most olyan nívós együttműködéseink vannak, kampányszerűen, vagy állandó szinten, mind szervezetekkel és cégekkel. Úgymint az Eszkuláp Állatvédő Egyesület, HungarianHub, Ördögkatlan Fesztivál, Art is Business, Csokonai Nonprofit Kft., Felelős Szülők Iskolája. Jelenleg vállalatokat keresünk, ahol a kulturális projektjeinkkel élményt tudunk adni és amitől fellendül a cégek belső kommunikációja és sokkal jobb lesz. A telekom cégcsoportnál októberben tartunk workshopot. Egyébként a Piroska által említett storytellinget nagyon sokan szeretik alkalmazni és a cégek belsőkommunikációjában most alakulnak azok az online felületek, amin ezek terjednek. A céges dolgozóknak fontos, hogy ebben a covid és a háború okozta bizonytalanságban legyen kommunikációjuk a vezetőséggel és egymással. Ezek a történetek pedig ezt fejlesztik. Ugyanakkor az önreflexivitás által ki tudják fejezni magukat, és ennek következtében olyan visszajelzéseket kaphatnak a kollégáktól, hogy megvan a megbecsült helyük a cégen belül. Szerintem nagyon fontos, hogy a céges szféra és a művészet közeledjen egymáshoz, és a vállalati kultúra átvegye mindazt, amit hasznosítani tud, és ugyanez igaz fordítva is.
Csata Orsolya teljes cikkét ITT olvashatjátok.