Sławomir Mrożek: Emigránsok – Terminál Workhouse/Manna Produkció – Stúdió K Mucsi Zoltán rendezése nem az evidens időszerűség felől közelíte...
Sławomir Mrożek: Emigránsok – Terminál Workhouse/Manna Produkció – Stúdió K
Mucsi Zoltán rendezése nem az evidens időszerűség felől közelített az értelmezéshez.
A 21. századi hatalmas, lavinaszerű népességmozgás, a migránsok számos országot és több kontinenst, de elsősorban Európát érintő összetett problémái szinte magától értetődően előidézhették volna, hogy az 1974-ben keletkezett színmű újból felkeltse színházaink érdeklődését. (A lengyel szerző maga is többször és hosszasan megtapasztalta a hazájától távol élés, a részben kényszerű idegenbe szakadtság sors-kihívásait.) Az előzetes híradásokból úgy tűnik azonban, hogy ez az előadás részint véletlenszerűen, a szövegre történt rátalálás elsöprő örömében, lázas munkakedvtől tüzelve jött létre, s bár alkotói azt írják az Emigránsokról: „A darab aktuálisabb talán, mint valaha”, Mucsi Zoltán rendezése nem az evidens időszerűség felől közelített az értelmezéshez.
Mucsi Zoltán rendezése nem az evidens időszerűség felől közelített az értelmezéshez.
A 21. századi hatalmas, lavinaszerű népességmozgás, a migránsok számos országot és több kontinenst, de elsősorban Európát érintő összetett problémái szinte magától értetődően előidézhették volna, hogy az 1974-ben keletkezett színmű újból felkeltse színházaink érdeklődését. (A lengyel szerző maga is többször és hosszasan megtapasztalta a hazájától távol élés, a részben kényszerű idegenbe szakadtság sors-kihívásait.) Az előzetes híradásokból úgy tűnik azonban, hogy ez az előadás részint véletlenszerűen, a szövegre történt rátalálás elsöprő örömében, lázas munkakedvtől tüzelve jött létre, s bár alkotói azt írják az Emigránsokról: „A darab aktuálisabb talán, mint valaha”, Mucsi Zoltán rendezése nem az evidens időszerűség felől közelített az értelmezéshez.